eerste week is al voorbij - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Mariska Deckers - WaarBenJij.nu eerste week is al voorbij - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Mariska Deckers - WaarBenJij.nu

eerste week is al voorbij

Blijf op de hoogte en volg Mariska

11 Mei 2014 | Griekenland, Kreta

Donderdag 8 mei moesten we om kwart over 8 smorgens klaar staan bij de receptie om met een man van het hotel het dorp in te gaan met onze papieren we waren allemaal kapot moe en natuurlijk hadden we ons verslapen moesten we ons even klaar maken in 5 min,aan gezien de Grieken hier ook niet zo van de tijd zijn maakte het allemaal niet uit. Toen gingen we dus met de auto naar chersonisos naar een of ander kantoor daar moesten we dan omstebuurt tegen over een vieze dikke vent zitten en dan een handtekening zetten vervolgens gingen we weer naar een ander kantoor daar werden al onze gegevens in het Grieks vertaald. Toen konden we ook nog naar het ziekenhuis om rondgefotos te gaan laten maken, erg vriendelijk zijn ze hier niet je kon al je bovenkleding uitrekken de foto werd gemaakt en je had je truitje nog niet aan en de deur ging al open voor de volgende. We moesten ook pasfotos gaan maken en naar de bank de bank hadden kwam tijd niet gered daar moeten we nog eens voor terug.

Vrijdag zou eigenlijk mijn vrije dag zijn maar dat ging niet door ik moest werken savonds zijn we lekker gaan eten bij het vergulde varken een Nederlands restaurant hier in malia met als eigenaar een Limburger erin beter kon het niet eindelijk een keer echt fatsoenlijk eten. Uiteindelijk werd dus zaterdag mijn halve vrije dag ik lag lekker op het strand en vervolgens kreeg ik de mededeling dat ik de hele dag vrij had kon niet beter dus heerlijk de hele dag op het strand geluierd Same met Eline die had ook vrij gekregen lekker gezwommen met met een nadel aan de dag men gezicht voeten en handen waren verbrand. Savonds weer een keer heerlijk met de meiden op stap in cherso.

Het eten word hier ook steeds beter of het is gewoon dat we er aan gewend raken, het lek op onze kamer is nog steeds niet gemaakt maar daar raken we ook aan gewend want het druppelen hogen we bijna niet meer we zijn wel tot de conclusie gekomen dat we boven ons een wc horen doortrekken dat dan het gedruppel erger word maar gelukkig stinkt onze kamer niet. We hebben ons ook maar eens een bezem en een emmer gekocht voor te vegen en voor de hand was wan we mogen hier het wasmachine gebruiken maar toen Eline en ik de was gingen doen voor de eerste keer kregen we het deurtje niet open met als gevolg dat het handvat afbrak en er nu dus geen wasmachine gebruikt kan worden omdat de deur niet meer open of dicht kan heeeel handig dit vandaar dus de emmer. Het huisjenword voor de rest steeds een klein beetje schooner.

De eerste week zit er nu dus al op en de eerste grote indrukken en belefenissen zijn al gemaakt maar er gaan er nog veel en veel meer komen.

• 11 Mei 2014 - 21:14

Marleen:

dat is al een heel verhaal wat je hebt geschreven op die korte tijd!!
    En dit is nog maar het begin van je/jullie avontuur daar in Malia.
    Kan de wasmachine wel gemaakt worden door een of andere griek?
    Maar wist je van te voren dat je al die onderzoeken/ foto's z'huis moest ondergaan?

Geniet van je vrije dag en rust dan maar goed uit voor de hele week weer @ work daarzo..

Grtjes Marleen

• 11 Mei 2014 - 21:24

Miriam:

Hallo, gelukkig dat het eten steeds beter wordt. Hier is het geweldig weer, regen, en wind, en regen, en wind. Romy heeft ek dansen gehad. zijn helaas niet door.Verder is de vakantie weer om, niet veel bijzonders gedaan.Bedankt voor de lieve kaart. Geniet lekker. tot gauw. liefs vief en mir. en de kids.xxxxx

• 11 Mei 2014 - 23:12

Gwenda:

Goed om te horen dat het al wat beter gaat qua eten. Wel spannend allemaal wat je meemaakt. Laat het maar gewoon over je heenkomen en tussen het werken door veel genieten! !!
    Liefs uit Born. Xxx